Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Lena Larsson - 5 juli 2011 19:03

Zonarticpelargon.

Den här pyttelilla pelargon med sin jätteblomma kom från Lena på Wexthuset till mig i våras. Bilden med blomman så såg den ut när den kom. En av de vackraste jag sett och den som gjorde mig Zonartic frälst.

Förädlare Cliff Blackman, release Wexthuset.

 

Vintern blev en tuff tid för min lilla Frills och ett tag trodde jag på fullt allvar att den inte skulle överleva men det gjorde den.

Så här kommer lite bilder från 2012 och då blommade den i mängder även om den kom igång sent.

           



Av Lena Larsson - 5 juli 2011 18:58

Zonalpelargon. Äggskal.

Blomman är vit med rödrosa stänk och streck. Ut mot kanten på kronbladen skiftar de över i rosa.

Bladen är ganska ljust gröna med en mörkare zonmarkering. Den växer fint.

Förädlare är Kjell Pettersson 2007,

   

Av Lena Larsson - 5 juli 2011 18:51

Zonalpealrgon.
En helt oemotståndlig blomma i vitt och rosa med en dragning åt grönt i knoppstadiet. Bladen är riktigt ljusgröna nästan åt limehållet med en ytterst svag zonmarkering. En liten pelargon som väckte "ha-begäret" i mig och inte bara gick att motstå. En Odensjö.

Förädlare är Monica Birgersson 2011

   

Ovido - Quiz & Flashcards