Direktlänk till inlägg 16 augusti 2012

Pelargon Lara Marjorie

Av Lena Larsson - 16 augusti 2012 15:18

Lara Marjorie. Zonartic.

Dubbla ljust rosa/vita blommor. Knopparna är guloranga men ljusnar fort när de slagit ut.
Ett riktigt "vilt" växtsätt som jag inte med bästa vilja i världen kan säga är snyggt. Men hon blir förlåten så snart blommorna kommer.

Förädlare är Cliff Blackman Australien.

                        

 
 
Ingen bild

susanna

17 augusti 2012 13:48

vilken vacker blomma Lena du har inte någon stickling av denna att sälja?
mvh susanna.

Lena Larsson

17 augusti 2012 16:56

Inte just nu, nu står den i full blom och flera knoppar på väg.

 
Ingen bild

katarina

24 augusti 2012 20:30

hej! tillhör denna unikpelargonerna? jag håller på skriva ett arbete och tyckte denna var häftig att ta med :)

Lena Larsson

24 augusti 2012 22:02

Nej detta är en Zonartic.
En Zonartic är en korsning mellan en vildpelargon och en Zonal.

Uniker är korsning mellan Engelska pelargoner och Doftpelargoner.
De har stora blommor och doftande blad.

 
Ingen bild

Maria

23 januari 2014 20:11

Hejsan!
Så himla fin! Om du har någon stickling av denna att sälja till våren får du gärna kontakta mig med ett mail: miag.stenungsund@gmail.com

-Maria

Lena Larsson

6 februari 2014 07:28

Du har mail Maria.

 
Ingen bild

Maggie

9 maj 2014 19:48

Hittade denna fina pelargon sida först idag. Och givetvis undrar jag om det finns någon stickling att få köpa på denna fantastiska blomma. Eller om jag kan få ställa mig på kö.
b-m.offside@tele2.se
Maggie Blomqvist

Lena Larsson

3 juli 2014 22:17

Jag har ingen stickling kvar just nu och jag sätter inte nya förrän sent i höst.
Nu blommar den som bäst.
Du får höra av dig i höst igen.
Hälsar Lena

 
Ingen bild

nilssonulrika@rocketmail.com

6 maj 2015 18:16

Hej har du någon stickling du säljer? Mvh Ulrika min mailadress är nilssonulrika@rocketmail.com

 
Ingen bild

Linda

28 juli 2015 10:12

Jag söker oxå en stickling/planta?
Skriver min mail här ifall du har:
linda.evensson@hotmail.se

Lena Larsson

21 augusti 2015 07:02

Just nu har jag inga sticklingar till salu.
Om du är med på Facebook så sök upp gruppen Zonartic vänner som jag startade 1 aug. Där kommer det säkert att läggas ut en del sticklingar till försäljning under hösten.
Hälsar Lena

 
Ingen bild

Lotta

15 februari 2016 14:21

Hej! Har du någon stickling av Lara Marjorie till salu nu?

Lena Larsson

20 mars 2016 15:11

Nej nu är de slut.
Jag kommer nog att sätta några nya senare under våren.
Hälsar Lena

 
Ingen bild

Sandra

7 april 2016 20:46

Hej! Har du någon stickling av denna till salu???

Sandra

Lena Larsson

7 april 2016 21:47

Hejsan Sandra
Nej just nu har jag inga till salu. Hälsar Lena

 
Ingen bild

Emelie

25 januari 2018 21:13

Hej!
Är den här bloggen fortfarande aktiv? Har du kvar denna fina pelargon som det kan tas stickling av senare i vår?
Mvh
Emelie

Lena Larsson

25 januari 2018 22:42

Hejsan Emelie
Bloggen är inte särskilt aktiv numera men jag har Lara Marjorie kvar.
Jag har en grupp på Facebook som heter Zonartic Vänner och där finns lite sticklingar till salu särskilt framåt våren.
Hälsar Lena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Larsson - 11 juli 2013 11:40

Occold Lagoon  Zonal. Dvärg. Dubbla rosa, lite flammiga blommor med mörkt rosa mitt och kanter på kronbladen.Bladen är mörkt gröna med en nästan brunsvart zonmarkering.Den är kompakt och kraftig.Förädlare är Stanley P Stringer före 1982.      ...

Av Lena Larsson - 20 mars 2013 17:20

Nu växer det så det knakar...Men var är våren? Vårdagjämning idag och 8 minus när jag vaknar, blåser "skitkallt".Mina sticklingar är toppade för andra gången och börjar se riktigt hyfsade ut. En del försöker att blomma och nu får dom göra det. Bara f...

Av Lena Larsson - 12 januari 2013 08:00

Small Fortune, Zonal, Miniatyr, Halvdubbla gräddvita blommor med rosa fläckar och kanter på kronbladen.Bladen är ganska mörkt nästan grågröna med en mycket markant zon.Kompakt växtsätt.  Jättesöt.Förädlare är Holmes Miller 1958.       ...

Av Lena Larsson - 5 januari 2013 08:00

Evka  Hänpelargon, Brokbladig. En PAC.Enkla rosa eller röda blommor men oj så många. Bladen är lite grågröna med gräddvita kanter och som hängisar brukar lite styvare.Min första Evka fick jag som liten stickling av min Dotter. Den växte till sig och ...

Av Lena Larsson - 24 september 2012 08:00

Goldstone Copper. Zonal. Brokbladig. Miniatyr. Riktigt rosa, dubbla blommor som är lite skiftande.Bladen är nästan kopparfärgade med en mycket mörk zon. Lite mera gröna om de inte står i solen.Förädlare är Anthony Blackburn.       ...

Ovido - Quiz & Flashcards