Alla inlägg under januari 2013

Av Lena Larsson - 12 januari 2013 08:00

Small Fortune, Zonal, Miniatyr,

Halvdubbla gräddvita blommor med rosa fläckar och kanter på kronbladen.
Bladen är ganska mörkt nästan grågröna med en mycket markant zon.
Kompakt växtsätt.  Jättesöt.
Förädlare är Holmes Miller 1958.

     

Av Lena Larsson - 5 januari 2013 08:00

Evka  Hänpelargon, Brokbladig. En PAC.
Enkla rosa eller röda blommor men oj så många. Bladen är lite grågröna med gräddvita kanter och som hängisar brukar lite styvare.
Min första Evka fick jag som liten stickling av min Dotter. Den växte till sig och hängde hela sommaren i skuggan av äppelträdet.



Ledsamt nog klarade jag den inte över vintern och jag sörjde henne.


 

Efter mycket letande hittade jag en igen men nu var hon rödrosa  och vacker den med. Men den första var nog bäst. Kankse kommer hon i min väg igen.


 

Skapa flashcards