Direktlänk till inlägg 5 juli 2011

Pelargon Unicorn Zonartic Frills

Av Lena Larsson - 5 juli 2011 19:03

Zonarticpelargon.

Den här pyttelilla pelargon med sin jätteblomma kom från Lena på Wexthuset till mig i våras. Bilden med blomman så såg den ut när den kom. En av de vackraste jag sett och den som gjorde mig Zonartic frälst.

Förädlare Cliff Blackman, release Wexthuset.

 

Vintern blev en tuff tid för min lilla Frills och ett tag trodde jag på fullt allvar att den inte skulle överleva men det gjorde den.

Så här kommer lite bilder från 2012 och då blommade den i mängder även om den kom igång sent.

           



 
 
Kerstin

Kerstin

5 juli 2011 21:40

Hej! Tack för att du delar länken hit med mina medlemmar i Hundar o Pelargoner! Kul med en blogg som berättar och visar pellisar. Ja Zonartic är helt ljuvliga, jag har än så länge bara laura Susanne och den går inte att jämföra med den du visar. Men väntar med spänning på att min ska blomma. Ha en fin sommar!

http://farna.bloggplatsen.se

Lena Larsson

5 juli 2011 21:59

Tack igen, Jag har oxå en Susanne och har två jätteknoppar i den. Väntar oxå på blommorna som ser ut att bli stooora.
Ha en fin sommar du oxå.

 
Kerstin

Kerstin

5 juli 2011 21:44

Glömde, du kan sätta in din länk under filken Diskussioner och "våra Hemsida" så blir den kvar för alltid -:) i Gruppen Hundar och pelargoner på Facebook

http://farna.bloggplatsen.se

Lena Larsson

5 juli 2011 22:03

Ska kolla det, vet inte hur jag gör. Funderar lite.

 
bettan

bettan

5 juli 2011 21:52

Hej tittar in och gör ett avtryck i tiden. ser på de fina bilderna av pellargoner, så vackra. Så kul att se när jag själv inte har begåvats med gröna fingrar. Vill passa på att önska dig en fortsatt trevlig sommar // Kram Bettan

http://solenhavetochvagorna.blogspot.com

Lena Larsson

5 juli 2011 21:56

Tack Bettan. Ha en fin sommar, jag har semester nästa vecka och ska gräva ner fingrarna i jorden lite. :)

 
Ingen bild

Maria

7 juli 2011 09:12

Tack för titten i går i verkligheten. Den här blomman missade jag den får vi ta nästa gång.
Trevlig Pelargonsommar kramar Maria

Lena Larsson

7 juli 2011 13:20

Trevlig sommar på dig och din familj oxå // Lena

 
Ingen bild

Minna

7 juli 2011 11:46

Villha, villha.
Hittar den inte på Wexthuset.
Kram Minna

Lena Larsson

7 juli 2011 13:18

Hejsan Minna.
Kanske finns inte någon stickling kvar nu och det är därför hon har plockat bort den.
Hälsar Lena

 
Ingen bild

Christina Nordlander

13 juli 2011 23:56

Ha! Nu vågade jag prova att kommentera.... denna är ju för go....det var väl denna som var din favorit bland dina zonartic...har du någon knopp i den nu??? Dags att jag kikar förbi igen snart, om inte annat för att se Alf i verkligheten. Kunde inte hitta denna på pelargonsällskapets hemsida o inte Alf heller vad jag kunde se. Kramar i semestertider... :o)

Lena Larsson

18 juli 2011 07:58

Då kanske jag ska skicka lite bilder till PS igen.
Jag har ingen knopp i den just nu, men en del bebisar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Larsson - 11 juli 2013 11:40

Occold Lagoon  Zonal. Dvärg. Dubbla rosa, lite flammiga blommor med mörkt rosa mitt och kanter på kronbladen.Bladen är mörkt gröna med en nästan brunsvart zonmarkering.Den är kompakt och kraftig.Förädlare är Stanley P Stringer före 1982.      ...

Av Lena Larsson - 20 mars 2013 17:20

Nu växer det så det knakar...Men var är våren? Vårdagjämning idag och 8 minus när jag vaknar, blåser "skitkallt".Mina sticklingar är toppade för andra gången och börjar se riktigt hyfsade ut. En del försöker att blomma och nu får dom göra det. Bara f...

Av Lena Larsson - 12 januari 2013 08:00

Small Fortune, Zonal, Miniatyr, Halvdubbla gräddvita blommor med rosa fläckar och kanter på kronbladen.Bladen är ganska mörkt nästan grågröna med en mycket markant zon.Kompakt växtsätt.  Jättesöt.Förädlare är Holmes Miller 1958.       ...

Av Lena Larsson - 5 januari 2013 08:00

Evka  Hänpelargon, Brokbladig. En PAC.Enkla rosa eller röda blommor men oj så många. Bladen är lite grågröna med gräddvita kanter och som hängisar brukar lite styvare.Min första Evka fick jag som liten stickling av min Dotter. Den växte till sig och ...

Av Lena Larsson - 24 september 2012 08:00

Goldstone Copper. Zonal. Brokbladig. Miniatyr. Riktigt rosa, dubbla blommor som är lite skiftande.Bladen är nästan kopparfärgade med en mycket mörk zon. Lite mera gröna om de inte står i solen.Förädlare är Anthony Blackburn.       ...

Ovido - Quiz & Flashcards